Interview af Depressionsforeningen

Udgivet: februar 2026

Jeg blev for nyligt interviewet af Depressionforeningen om mit frivillige arbejde som telefonrådgiver på DepressionsLinien. Jeg har siden marts 2025 været frivilligt telefonrådgiver på DepressionsLinien, ligesom jeg tidligere har været rådgiver i Sind og i PsykiatriFonden. 

Citat fra interviewet:

Flere af dem, der ringer til DepressionsLinien, gør det også, fordi de oplever manglende
forståelse fra deres nærmeste familie, fortæller Ernst:
– Jeg oplever ret ofte, at folk fortæller, at deres familie simpelthen ikke forstår, hvordan
de har det. På et tidspunkt talte jeg for eksempel med en kvinde, hvis egen mor gennem
næsten hele hendes liv ikke rigtig har anerkendt, at hun havde det dårligt. Hun har været
psykisk syg, haft depressioner og har bipolar lidelse, men det var der ikke nogen reel
forståelse for.

Læs hele artiklen på: https://depressionsforeningen.dk/nyheder/depressionslinien-hjaelpen-er-kun-et-opkald-vaek/

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to Top